Størst av alt

Categories H bok

"Størst av alt - et rettssalsdrama" av Malin Persson GiolitoBoktittel: Størst av alt

 

Forfatter: Malin Persson Giolito

 

Innhold: Maja er tiltalt for tilskyndelse til drap og overlagt drap på blant annet sin beste venn og kjæreste. Noen av tiltalene virker knusende, mens andre er litt mer vaklende. Men hva skjedde egentlig under skytingen på Djursholms almenne gymnas? Hovedpersonen er smart, negativ, destruktiv og kritisk. Men også ærlig i sin beskrivelse av omverdenen.

 

Min mening: Jeg hørte boka som lydbok, og synes den var spennende. Den gjorde meg nysgjerrig, og gav ikke bort for mye av handlingen tidlig i boka. Det er trist å lese om hvor desperate og nedtrykte vanlig “priveligert” ungdom kan være. Karakterene er troverdige, og handlingen er lagt til Sverige. 

 

Terningkast: 5. Jeg anbefaler boka til deg som liker noe utenom det vanlige. Rettsals-drama-delen minner meg om Jodi Picoult, selv om hun har en helt annen skrivemåte og “stemning.” Der Picoult utforsker mysterier, tar Giolito tak i mørket i mennesker. Anbefaler også Picoults bok om en skoleskyting; Nineteen minutes.

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Størst av alt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *