Siste fra hagen i år

Categories C Hus, hjem og hage

I år sådde jeg en del sommerblomster, så jeg skulle “slippe” å kjøpe så mange. De du ser på bildet ovenfor er hjemmesådde petunia og alyssum. De har vokst seg ganske så store og fine i løpet av sommeren, og velter nesten utenfor balkongen nå… 

I staudebedet står en kraftig og majestetisk ridderspore som er her for andre året, og har blomstret i flere runder i år. 

Denne stauden sådde jeg selv for to år siden, men dette er første året den har blitt skikkelig fin. Nå har den blomstret lenge og stort, og ser ikke ut til å gi seg på en stund enda…

Hortensiaen var kanskje litt tuslete i år. Tror tørken må ha tatt på. 

En tredje sort jeg sådde i år, var disse fargerike asters’ene. De ble ikke så verst de heller…

Det kjekkeste er nok de tingene som kommer år etter år. Men det er jo også så mange fine sommerblomster, så jeg klarer ikke helt la være heller…  Nå har jeg samlet inn en del frø fra hagen som jeg vil prøve å så neste år. Fra rosenkål, akeleie, ridderspore og gressløk. 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Siste fra hagen i år

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *