Førsteintrykket av Thailand

Categories G Reise og ferie

1. Altså. For et herlig skilt! Dette henger i hagen vår. Der har vi kokospalmer, og mange andre nydelige vekster. Det føles som et eventyr å ha de eksotiske plantene så nært på!

 

2. Varmen. Det er helt enormt varmt, hele tiden. Hver gang vi trår ut av leiligheten (eller flyplassen eller en matbutikk) kommer den varme, fuktige veggen med luft rasende over oss. Det er overveldende, men godt også. De eneste gangene temperaturen er passelig er om natta, når det er helt mørkt ute. Ellers er det 30 grader i skyggen, og på grensen til slitsomt i sola. 

 

3. Insekter. Det er mange rare insekter her. En positiv side, er jo at de holder meg opptatt av å fange “blinkskudd” – jeg har spesielt en svakhet for sommerfugler, og har en aldrisåliten samling for meg selv. Baksiden er jo alle de stikkende insektene. Jeg har fått en mengde myggstikk nå, etter at vi gikk en aldrisåliten skogstur en morgen.

 

4. Thaimat må jo være noe av det beste og greieste på denne jord. Det er variert, billig, og knallgodt. Man kan få det i sterke og milde varianter, og med mange ulike variasjoner. Jeg spiser mye kylling og ris og scampi i ulike varianter. Blir også en del nudler og vårruller. Har kun fått èn rett som var så spesiell at jeg ikke klarte å spise over halvparten. Den het Jungle Curry with Sea Bass. 

 

5. Penger. Alt her er veldig billig. Men det er også veldig mye å bruke penger på. Vi bruker penger for å komme til byen med tuktuk. Tips til maten. All drikke må kjøpes. Og man må leie solsenger og betale vaskedamen og så videre. Pengene flyr av sted… 

 

6. Selskapet er upåklagelig. Kjekt å reise sammen med gode venner! 

2 kommentarer

2 thoughts on “Førsteintrykket av Thailand

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *