Avslutningen er i gang!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Dette er et merkelig år. Vi har snart hatt en fullverdig sommer, og mai er såvidt omme! Jeg prøver å nyte hver dag. På den ene siden føler jeg at det burde være ferie for lenge siden – været er jo der. Fridagene i mai gav meg en lokkende forsmak, og barna på skolen virker også mer og mer klar for å legge hatten (eller bøkene) på hylla. 

 Sånn ser lærerne ut på kveldstid… 

 

 

Samtidig er det rart at skoleåret allerede snart er slutt! Mitt tredje år som lærer. Mitt første år på småskolen. Et år med mange utfordringer og gleder, og der jeg har lært en hel masse. 

 

En typisk aktivitet nå om dagene er avslutninger. Bare på jobben har vi en drøss! Avslutning for alle, avslutning for avdelingen, avslutning for trinnet, avslutning med ungene. Så kommer alle fritidsaktiviteter i tillegg… 

Jeg er egentlig for avslutninger, jeg. Det er kjekt å bruke anledningen til å gjøre noe sosialt og “litt ekstra” sammen. Men jeg er litt imot at det skal være en sånn konkurranse om å avslutte tidligst! Jeg forstår jo at folk blir frustrert når ingen gidder komme i slutten av juni. Men det er litt gørr at alt skal opphøre allerede i mai også, eller hva? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *