Fem tips om hvordan du fremstiller deg selv på nett

Categories Tips om alt mulig

Hver helg vil jeg prøve å legge ut fem tips. Det kan være tips om nesten hva som helst, og det vil variere fra uke til uke. Ukens tips er fem tips om hvordan du fremstiller deg på en blogg, eller på nettet generelt. Mange tenker ikke over det, men vi lager alle et “image” på snap, insta, blogg eller facebook. Hvem bør vi egentlig være på nettet?

 

* Ikke vær diagnosen din. Jeg blir litt trist når jeg ser en blogg om en person som kun handler om “jeg som syk” – kanskje er det allerede i bloggbeskrivelsen eller tittelen; bipolar, diabetes, angst osv. Jeg  mener ikke at man ikke skal skrive om sykdomen sin; det er det selvsagt mange som har god hjelp av! Jeg mener bare at du er så mye mer! Ikke la sykdommen din være deg, selv om det er noe kronisk. La det være en del av deg, slik det faktisk er. 

* Vær ærlig. Ikke finmal alle bildene av deg selv, og kun del høydepunkter. Det oppfordrer et samfunn der sammenligning florerer, og folk mister totalt selvtilliten. Tør å by litt på deg selv noen ganger, og fortell om noe som ikke er en høydare. 

* Tenk over bildene du legger ut. Lettkledde bilder kan virke fornuftig nå, men tenk at hvem som helst (ekskjærester, fremtidige arbeidsgivere osv) kan finne dem senere ved et enkelt søk. 

* Vær deg selv. Det er utrolig mange som forsvinner i mengden; ikke prøv å være helt lik dem. Skriv om det du liker og er interessert i. 

* tenk over målgruppen. Hvem skriver du for? Og så bør du forme design og tekst ut i fra den tanken.

1 kommentar

1 thought on “Fem tips om hvordan du fremstiller deg selv på nett

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *