Fem tips til å nyte april

Categories Tips om alt mulig

Hver helg vil jeg prøve å legge ut fem tips. Det kan være tips om nesten hva som helst, og det vil variere fra uke til uke. Ukens tips er fem tips til å nyte april måned; en måned der våren får tak, været blir varmere, og alle lader opp til en travel mai måned.

* Nyt sola! Endelig kan vi kjenne sola virkelig varme, og i mer enn fem minutter om dagen! Jeg har hatt min første t-skjortedag, og håper å få enda flere. 

* Besøk en klatrepark.  Jeg vet ikke om jeg får gjort dette i april, men det står på wish-to-do-listen min! Høyt og lavt har mange kjekke klatreparker mange steder i Norge. (ikke reklame, bare en anbefaling). 

Fjellvåken zipline

BildeKilde

* Gå en topptur. Beklager visst jeg sier dette hver måned. Men april er virkelig en perle når det kommer til tur, altså! Frisk luft, enda så kaldt at det er digg med kakao… 

* Og når du først er ute, prøv Geocaching! Det er en lek/sport/spill/aktivitet som får deg ut av sofakroken, til steder du aldri hadde funnet. En salig blanding av skattejakt, pokemon go og orientering! Les mer og se filmen på geocaching.com. 

* Og til slutt: Så noen frø! Det er utrolig gøy å gro noe selv, og se det vokse. Jeg har sådd en del sommerblomster i år. Petunia, Alyssum og noen store, rosa greier… Gleder meg til å se hvordan det blir 😉 Etterhvert skal jeg nok plante grønnsaker og sånt også, men det får komme litt etterhvert.  

Hva skal du gjøre for å nyte april måned? 🙂 

4 kommentarer

4 thoughts on “Fem tips til å nyte april

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *