Restetruser

Categories A Hobby

Det er alltid kjekt med ideer til hva jeg kan bruke stoffrester til; hårstrikker, sløyfer (tutorial her), pannebånd, små klær osv. Og jeg har lagt merke til at mange syr barnetruser av restestoffene sine. Jeg har jo ingen barn, så jeg bestemte meg for å prøve meg på en truse til meg selv! Jeg brukte en truse jeg allerede har, til å tegne et mønster i tre deler. 

Den første trusa ble til! Den er veldig behagelig. Passer godt. Men fargekomboen ble jo ikke helt optimal. Jeg prøvde meg på to ulike “kante-måter”, men likte egentlig best den med blonden. Fikk ikke helt til FOE-strikken (den hvite). Jaja, det er jo en fin fargesammensetning til 17.mai, om ikke annet xD

Den andre trusa ble en god del finere. Her brukte jeg et blått restestoff (fikk akkurat nok!), og droppet de hvite strikkene til fordel for blonden. Jeg ble veldig fornøyd med trusa som ser kjøpt ut! Det eneste var at dette stoffet hadde litt mindre stretch, så den røde trusa er faktisk mer behagelig… 

 

Gøy å prøve noe nytt, og kjekt å bruke opp restene til noe fornuftig. Nå har jeg bestilt mer blonder fra ebay, så jeg kan matche bedre i fremtiden 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *