Strikke igjen

Categories A Hobby

Nå tror jeg at jeg har hatt det største blogg-pausen siden jeg startet bloggen i 2009! Ikke en gang når jeg har vært i utlandet to uker, har det vært så stille på bloggen som de siste to ukene. 

Grunnen er vel egentlig bare helt enkelt at jeg har gjort andre ting. Jeg vet ikke om jeg kommer tilbake i blogg-rytmen enda, men det vil tiden vise! I hvert fall er kamera og hodet proppfullt av ideer og bilder til potensielle blogginnlegg! Men jeg starter med å informere om at jeg har begynt å strikke igjen! Det er over et år siden sist jeg strikket noe særlig. Og nå hadde jeg lyst på et “skikkelig” prosjekt igjen. Så jeg startet først (lett) med et pannebånd. Du finner oppskriften HER

Så kom jeg over posesalg på ull/alpakka-garn (på jæren outlet). Stappet en pose stappfull av ulike farger, og kom raskt i gang med den første genseren! 

Denne strikker jeg til niesa mi. Tror det blir veldig bra 🙂 

Jeg liker veldig godt at den strikkes ovenfra og ned. Oppskriften på denne finner du HER. (Jeg har forenklet mønsteret litt for å slippe å bruke så mange farger. Da bruker jeg 2 nøster i stedet for 8 til mønsteret!)

Hva har du på pinnene? 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *