Jeg vet

Categories F Lærerlivet

Som lærer vet jeg så mye om så mange. Jeg vet hvem som er hemmelig forelsket i Mina, Jeg vet hvem som ønsker seg Ninjago til jul, hvem som nettopp har fått en rotte som heter Marvin. Jeg vet hvem som har hatt en vanskelig start på livet, hvem som har skilte foreldre, hvem som nettopp har bestemt seg for å ta kontakt med barnevernet. Jeg vet hvem som skader seg selv, og hvem som sliter med angst. Jeg vet hvem som ikke bør sitte sammen, og hvem som gjør hverandre gode. Jeg vet hvem som fortrekker Liverpool, og hvem som ikke har venner. Jeg vet hvem som gruer seg til jul, og hvem som ikke skal feire jul. 

Det er kjekt å være lærer, men det har en skyggeside også. Jeg ser så mye, men jeg ser langt i fra alt. Så mitt juleønske for i år må være at du bestemmer deg for å vise litt ekstra kjærlighet. Både til de du er glad i rundt deg, men kanskje også til de du ikke kjenner som du treffer på butikken. De du ser i din hverdag. Vær litt ekstra raus med ordene og handlingene dine. Jeg vet at du ikke vet hele historien – det gjør ikke jeg heller. Men jeg vet at det finnes altfor mange triste historier der ute. La oss prøve å endre litt på i hvertfall noen av dem 🙂 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *