Sære søvnvaner og en sær hund

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg har alltid vært litt spesiell når det gjelder søvnmønstre. For det første er jeg A-menneske, og det er ingen tvil om at vi er i mindretall. Dessuten har jeg uvanlig godt sovehjerte. Jeg kan sovne omtrent hvorsomhelst. Men nå har det tatt kaka! 

Vanligvis har jeg alarm på klokka 6 på hverdager og klokka 8 i helga. Men etter at vi stilte klokka til vintertid, har jeg våknet før alarmen ALLE dager (med bare ett unntak). Jeg våkner mellom 05.15 og 05.30 en gang, og irriterer meg alltid over at det er så lenge til jeg skal stå opp. Dette er både når jeg legger meg tidlig, og senere enn vanlig. Og selv om jeg kun legger meg etter “den nye klokka.”

Det vil si at jeg i snitt har sovet omtrent 6 timer mindre de to siste ukene enn jeg hadde gjort på to normale uker. Hvis ikke det tyder på at jeg begynner å bli gammel, så vet ikke jeg 😛 

 

Så var det Ninja da. Hun har vokst til en vakker, søt, sta, og merkelig ung dame. Hun elsker å få kos nederst på magen, og kan gjerne løfte litt på beinet for at du skal komme bedre til (da ser hun ut som en hannhund som må tisse). Hun klatrer på oss som om hun var en liten chihuahua, selv om hun i virkeligheten begynner å bli ganske stor og solid. Hun elsker å tygge på papir og/eller plastbiter hun finner rundt omkring. Det blir mye søppel, men heldigvis ødelegger hun lite “skikkelige ting.” 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sære søvnvaner og en sær hund

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *