Forsvunnet

Categories H bok

“I den ene øyeblikket stod læreren og snakket om den amerikanske borgerkrigen. I neste øyeblikk var han borte.”

"Gone - forsvunnet" av Michael Grant

Boktittel: Forsvunnet (GONE nr. 1)

 

Forfatter: Michael Grant

 

Innhold: På et øyeblikk forsvinner alle over 15 år, og verden som Sam kjenner den er over. Borte er foreldre, lærere, leger og ansvarlige. Barna blir overlatt til seg selv i en verden hvor reglene endres raskt. 

Min mening: Jeg ble fort hekta, men er kanskje begynt å bli litt gammel for slikt. Jeg klarer ikke å bli helt “overbevist” av denne sære, skumle verdenen hvor dyr muterer, og barn får magiske evner. Men på den annen side, ble jeg oppslukt, forsvant i en annen verden, og måtte lese videre. Så bottom line: ikke en av de beste. Men jeg kommer nok til å lese videre i serien. 

 

Terningkast: 4, Spennende, men litt for “crazy sci-fi” for min smak. 

Jeg likte mye bedre The Hunger Games, som kanskje er litt i samme gata. Dersom du ønsker en kortere bok i samme sjanger, kan du prøve The Maze Runner. 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *