Hjemmesydd kjole

Categories A Hobby

Nå er det en stund siden jeg har sydd kjoler til meg selv. Men det er jo egentlig det som var grunnen til at jeg begynte å sy i utgangspunktet! 

Denne kjolen er sydd av stoff jeg kjøpte i London i sommer. Den koster under hundrelappen å lage. Oppskriften fant jeg på biblioteket, i et av bladene (Alt om Håndarbeide). Jeg må nok gå ned noen kilo før jeg føler meg komfortabel i denne, men den kan i det minste brukes som en topp inntil videre. 

Ikke heng deg opp i den ujevne kanten nederst. Jeg måtte bare prøve den på før jeg hadde gjort siste finishen. Men kanten er jevn nå 🙂 

Hva synes du om kjolen? Føler du deg vel i inntilsittende kjoler? 

8 kommentarer

8 thoughts on “Hjemmesydd kjole

  1. Er imponert over at du klarer å sy kjole. Kan godt gå i tettsittende klær om de har rette snittet. Kjoler som får meg til å føle meg feit skyr jeg 🙂 Har jeg litt mage, så synes ofte skjørt og topper med rett snitt er bedre å bruke. Tunikaer får meg til å se gravid ut 😀 Ikke lett å finne fine klær når man har noen kilo for mye, men synes folk kan være store og fint kledd også, men at man kler ulike klær avhengie av kroppsform. Ikke alltid det er fint når tykke kler seg i en sekk heller..Men det viktigste hos folk er utstråling. Alle folk kan være pen 🙂

  2. fjellgeitbundingen: Det er virkelig ikke så vanskelig som det ser ut! Må bare ha et godt mønster! Tror nok en del av det du har sydd, er mye mer pirkete og vanskelig enn mange av kjolene mine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *