<3LIVET

Categories J Bibelen

Hjertelivet er en versjon av Nye Testamentet i en versjon som er rettet mot tenåringsjenter. Oversettelsen “hverdagsbibelen” er leservennlig; den gjør språket mye mer – ja – hverdagslig. I tillegg er det en del ekstra-greier som spørsmål/svar, vitnesbyrd og anbefalinger. Jeg likte bibelen kjempegodt, og har kjøpt en til tantejenta. 

Denne oversettelsen gjør bibelen mer forståelig. og mer lesbar! Ikke bare for tenåringsjenter, men for alle. Den kan kjøpes for en hundrelapp HER. En annen bibel med samme oversettelse er Tweensbibelen

Jeg elsker å lese i bibelen. Og jeg elsker når oversettelsen er til hjelp, og ikke til hindring for forståelsen. Det er godt å ha noen “enklere” oversettelser når du treffer på et vers du ikke forstår. Nå for tiden leser jeg i The Message. Den skal jeg også skrive om snart. 

Leser du i bibelen?

Hvilken oversettelse liker du best?

1 kommentar

1 thought on “<3LIVET

  1. Egentlig gleder jeg meg til hver morgen, fordi jeg tenker at Gud gir meg noen ord og tanker. Jeg pleier å lese dagens bibelord fra Bibel.no. Ofte ser jeg på henvisninger til andre vers. Ofte skriver jeg ned tanker.
    Bibelvers jeg husker er Jak.4,8 Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere.
    Her er en gang jeg hadde en vond morgen, og fikk en nær Gud opplevelse:
    https://hjemveien.blogspot.com/2015/05/tilgitt-igjen.html
    Herren velsigne Deg og Dine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *