Det aller verste med hobbyen min…

Categories A Hobby

Jeg liker veldig godt å sy. Jeg gjør det. Men det er en del sider ved syingen som er mindre-enn positivt ladet også. Først har du klipping og tråkling. Det er ikke akkurat gøy. Heller litt kjedelig og knotete. Men det som er hakket verre, er når man må sprette opp noe. Når du har gjort noe feil, og rett og slett må bruke 5 minutter til en halvtime: bare for å komme tilbake til start igjen… 

Men det aller, aller verste med å sy, er når man ødelegger noe når det nesten var heelt ferdig. Det blir som å miste en hel pose med salt i kakerøra rett før steking, eller som å søle oransje neonmaling på det nylagte gulvet, eller som når noen river ned sandslottet med balkong som du har brukt tre timer på å bygge… Grusomt!

Dette skjedde med meg på denne bodyen. Jeg hadde nesten lyst til å grine da jeg hadde satt i alle knappene, og ser at jeg har gjort noen feil, så plagget ikke kan brukes.

Den ser så søt og uskyldig ut, men den utløser et skred av sinne og bitterhet!  

Det eneste som kan reddes er ermene og ryggen. Men da må jeg sprette ALLE sømmene (som du kanskje husker, er dette det nest verste med sying). Så jeg har ikke bestemt meg om jeg skal gjøre det, eller om den ender opp i søpla…. Hva hadde du gjort?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det aller verste med hobbyen min…

  1. Hei Ingrid, Uff, ja har vel vært der jeg også at jeg har ødelagt noe helt. Hender det blir kastet, spørs om man kan berge noe og om man orker. Er jo litt fælt å bare kaste også. Jeg pleier å legge det i strikkekurven til jeg får tenkt litt på det. Kanskje det kan blir noe annet enn det er? Siklesmekke? Nå ser jeg det er noe rart med knappene, men ikke hva det er og har ikke sydd body så jeg vet ikke hvor mye jobb det er å ta opp. Gir en tilfredstillelse etter man har fikset noe da, men er kanskje ikke så mye tøy som går med til å lage en liten boby heller. Ikke fungerer han godt nok til å bruke til en bamse eller en dukke, heller? kan jo være populært å ha maken til storesøster eller storebror 🙂

  2. Fjellgeitbundingen: Er en del arbeid å ta opp. Problemet er at knappene har laget hull i stoffet, så det hjelper ikke å ta dem ut. Jeg har nok tatt dem på på feil sted også, noen av dem 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *