Hageglimt

Categories C Hus, hjem og hage

 

Det er nesten daglig noe nytt, kjekt som har skjedd i hagen. Så innimellom kommer jeg kanskje til å legge ut noen glimt. Nå har ugresset vokst seg godt til (oh joy!), men det har også mange av plantene gjort. Et kjærkomment “ugress” er markjordbær – som vokser på et stort område i frukthagen. Så i år har vi rett og slett latt være å klippe alt gresset – og latt markjordbærene komme frem. Ser ut som det kan bli en god avling der! 

 

Epletreet har blomstret vakkert i mai, men nå går det mot slutten. Jeg har ikke blitt overbevist av dette epletreet, så vi får se om eplene blir gode i år, ellers kan det hende vi meier ned hele treet… Heldigvis har vi i hvert fall utrolig gode plommer. De ser ut som de kommer trofast i år også 🙂 

Jeg har også fått anlagt en ganske ok krydderhage i urner. Nå har jeg fem ulike myntetyper, oregano, basilikum, persille, gressløk, timian, rosmarin, bjørnerot, toppløk og noen små, stakkarslige koriander-spirer som ser ut som de har gitt opp… Utrolig gøy å ha litt urter til matlagingen. Og peppermynten bruker jeg ofte til te. 

Jeg har også plantet noen sommerblomster. Blandt annet disse nydelige nellikene, nemesia, diaskia, million bells, spanske margeritter…. Det er såå mye fint, at det er vanskelig å velge. 

 

Vi har også gått til anskaffelse av disse to flettepilene. Synes de var utrolig dekorative, og mamma (Urdals planteskole) hadde tilbud på dem til 89 kroner! Da slo vi til 🙂  Urnene på bildet nedenfor har Thomas snekret!


Liker du å holde på med hage? Min interesse har bare vokst og vokst de siste årene…
 

3 kommentarer

3 thoughts on “Hageglimt

  1. Hei Ingrid, blir bare en kort kommentar i dag, men ville bare si jeg har vært fra siste innlegg til dette å lest i dag, og at jeg har kost meg og at jeg liker innleggene dine. Godt skrevet, fine bilder. Håper forresten formen din er bedre, og at du får en fin dag. Snart ferie nå. klem

  2. fjellgeitbundingen: Er enda litt i reservemodus når det gjelder krefter: det merket jeg i dag da jeg først oppdaget at en elevgruppe har fått samme lekser to dager på rad, og i tillegg at jeg glemte en time, og ble hentet av en annen lærer. Da var jeg 7-8 minutter for sein, og i totalt min egen verden (trodde jeg var ferdig for dagen!)
    Haha! Blir herlig med ferie, så jeg kan få konsentrasjonen og hukommelsen tilbake xD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *