Ingrid i begynnelsen av Juni

Categories C Hus, hjem og hage

Her er noen punkter som beskriver noe av det jeg tenker på og bruker tid på for tiden. Jeg føler at jeg hele tiden har mer enn ok å holde fingrene i. Men alt er ting jeg trives med, så det hjelper til med å gjøre hver dag til en glede. 

* Jeg har hørt en god del på podcaster i det siste. Favorittene er Elevation Church, Craig Groschel og Judah Smith. Det er veldig praktisk å høre på podcast mens man: vasker, rydder, går tur alene (eller går til jobb), sitter på bussen, eller ligger i badekaret. Disse podcastene gir meg inspirasjon til å bli en bedre leder, og følge Jesus helhjertet! 

* Jeg driver en del med hage. Jeg har høstet inn rabarbra for første gang, og laget flere rabarbrapaier når jeg har fått gjester. Har også plantet en del sommerblomster i urnene, laget nytt staudebed, OG et nytt barkbed nede ved innkjørselen. Dessuten har vi brukt mye tid på å rydde opp i alt rotet som kom under oppussingen(eller rivingen) i januar). Er enda ikke helt ferdig. Men nå er det bare èn haug igjen. 

* Vi leter febrilsk (nesten) etter en valp. Når man først har begynt å få opp håpet, så er det bare så trist dersom det ikke blir noe av… Det er ikke sikkert at det blir puddel allikevel. Vi vurderer litt flere muligheter nå… 

* Jeg har begynt å glede meg til ferie. Når er det bare tre uker igjen med jobb. For elevene er det kanskje en slags innspurt-følelse, men for meg har det begynt å roe seg ned for året. Man har lov til å se film og gå ut å kose seg litt med god samvittighet. Men det gjør at jeg blir litt ekstra utålmodig til å endelig ha ferie! 

* Jeg er vanvittig avhengig av godteri! Helt siden Thomas var i Tyskland i april har godteskapet hatt innhold. Nå når det begynte å tømmes, var Thomas i Sverige! Så nå er det igjen fullstappet av fristelser, med det resultat at Ingrid går og småspiser hele tiden. Ikke bra i det hele tatt! 

* Strikking og hekling er det helt stopp med for tiden. Men sy-hobbyen blomstrer som aldri før! Nå som det er helg får jeg kanskje litt tid til å sy igjen, så da får vi se om ikke det blir enda flere klær til meg selv, eller vennene mine. Jeg har i hvert fall tre planer jeg har lyst til å prøve meg på snart!

  
Her er det nye bedet ved innkjørselen. Vi har plantet roser, litt vintergrønt, et nydelig magnolia-tre, den mørkerøde, nydelige viftelønna, og tre klematis som skal vokse som et blomsterhav oppover muren! Gleder meg til det vokser til. Og håper vi har tatt knekken på mesteparten av ugresset først! 

Hva har du på planene for tida? 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Ingrid i begynnelsen av Juni

  1. Så fint et bed 🙂 Jeg er ferdig med alle eksamer nå så jeg har fått sommerferie, men om to uker skal jeg og min samboer reise bort til varmere strøk. Gleder meg masse. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *