DIY kosebukse

Categories A Hobby

Her har jeg sydd meg en kosebukse til varme kvelder. Inspirasjonen og stoffet kom i fra Marokko (det solgte de masse av disse buksene, men av dårlig kvalitet og kun èn størrelse….) Stoffet kostet litt under 60kr, så det var ikke en voldsom investering. Jeg brukte et joggebuksemønster i fra stoff og stil, og sydde strikk i livet, og vaffelsøm rundt beina. Herlig med lommer, og buksa har blitt en ny søndagsfavoritt 🙂

Det eneste jeg ville gjort annerledes til en annen gang, var at jeg ville hatt den videre i beina. Nå er den litt vanskelig å få over ankelen på sommerdager. Så dette får bare være en langbukse… Buksa har forresten store, gode lommer 🙂

 

2 kommentarer

2 thoughts on “DIY kosebukse

  1. fjellgeitbundingen: Er ikke så vanskelig som det virker 🙂 Det er i hvert fall mye lettere å sy f.eks. en bukse eller t-skjorte enn å sy en veske… Blir mye større og færre sømmer 🙂
    Også er det jo både miljøvennlig og støtter ikke den “fæle” klesindustrien 🙂 Men det jeg liker best, er nok å få brukt kreativiteten min til noe nyttig, som kan brukes…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *