Mye bra, mye vondt

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Dette har vært ei veldig god helg med en litt dårlig avslutning. I helga har jeg fått gjort mye; jobbet, vært på middagsbesøk, hatt middagsbesøk, sydd en jakke, gått tur, vært på ungdomsmøte, og til og med ryddet litt i huset. Men søndag kveld kom “straffen” for å ha styrt litt for mye. Da begynte migrenen å melde seg. Jeg la meg tidlig, for det pleier å gi seg når jeg sovner. Men ikke denne gangen. Ved midnatt våknet jeg av at hodet holdt på å dele seg i to. Det var som et lyn i hjernen, og det var ingenting å gjøre med det. Jeg var kvalm, omtåket, og med intense smerter i hodet. 
Heldigvis på en sånn grusom kveld, hadde jeg Thomas som kunne trøste meg, hente spybøtta, be for meg, og stryke meg på ryggen. Litt omsorg er virkelig det beste når man er litt syk. I dag var heldigvis smertene borte; jeg kjenner meg bare umåtelig sliten – selv om jeg har sovet maange timer… 

Men, men! Ferdig med klagingen 🙂 Som du ser på bildet over, har det blitt riktig så grønt hos oss. Hagen våkner til liv med tulipaner og andre løkvekster. Vi driver også å lager et nytt staudebed i år, som jeg tror blir veldig fint. I dag har jeg norskundervisning i kveld, pluss jobb på dagen. Så blir det nok tid til enten noe håndarbeid, eller ryddig i mellom 🙂 

Hvordan var din helg?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mye bra, mye vondt

  1. Ønsker deg en fin dag 🙂
    Helgen her har vært veldig fin, men mye utetid med barn, middagsbesøk fikk vi og bare kost oss.

  2. Hei, hørtest ut til å være en fin helg med en trassig avslutning. Gleder meg til å sedet du har sydd. Babybuksa i sist innlegg var fin, men jeg synes du har rett i at hjertet burde vært et annet sted.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *