Pluss og minus med våren

Categories E Natur og Turer

+ Ting våkner til liv og blir grønt! Dette er en av mine favoritt-ting med våren!

– Allergi er det største punktet på minus-lista. Men jeg har kommet frem til at medisinen virker, for i år når jeg begynte litt for seint på medisiner, ble det mye bedre etterpå. 

+ Lengre kvelder, og lysere morgener. Jeg blir glad av det! Og man får liksom tid til mye mer når det enda ser ut som dag kl 8 om kvelden! 

– For mye sol kan lettere gi meg migrene. Men jeg tror ikke det har så mye å si, hvis jeg klarer å la være å stresse…

+ Dyreliv. Her en dag var jeg og Thomas på morgentur, og traff på både bever og rådyr. Dessuten er det sååå herlig å høre fuglesangen!

– Man vet aldri hvordan været blir. En dag hadde vi sludd, sol, regn, hagl, vind og overskyet om hverandre. Spesielt her langs kysten er det et problem!

+ Det blir varmere. Jeg har allerede opplevd et par t-skjortedager, og det er utrolig herlig! Vinterjakkka er pakket bort, og det har ikke vært frost på en stund. 

 

Våren (og sommeren) er mine favoritt-årstider. Jeg elsker hvordan verden går fra død til liv, hvordan alt våkner opp, får tilbake fargen, og er klar for en ny start. Dessuten har vi ikke enda kommer til mygg, klegg og de andre bakdelene med sommeren. 


Hva er din favoritt-årstid? Har du noen andre plusser og minuser med våren? 🙂

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pluss og minus med våren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *