DIY omslagsbody

Categories A Hobby

Endelig har jeg turt å prøve meg på en omslagsbody! Jeg har lenge hatt lyst, men vært skremt av kantebåndet, og de små, krokete buene. Dessuten trykknapper, som jeg ikke har vært borti før.
Men med litt hjelp fra “sydama mi” Helene, ble det en lek! Første forsøk på omslagsbody er klart for bruk:

Her er alle delene sammensydd, men mangler et par sømmer før den er helt ferdig! Mønsteret til denne bodyen er fra boka Handmade. Stoffet kjøpte jeg på ebay for lenge siden…

Det tok ikke eeeegentlig så vanvittig lang tid å sy bodyen. Brukte halvannen til to timer, inkludert å tegne mønsteret. Men det som tok tid, var å sy på alle trykknappene! Har ikke enda kjøpt meg en sånn tang som man kan klikke dem på plass med… Noen som har erfaringer med det?

Dette var en kjekk og artig ting å sy, så det blir nok flere! Jeg er faktisk allerede i gang med den neste!

Har også en plan om å sy litt klær til meg selv igjen snart! Det blir kjekt 😀 
 

6 kommentarer

6 thoughts on “DIY omslagsbody

  1. fjellgeitbundingen: Nå er jeg ferdig med to, og har begynt med en tredje 😛 Nummer to er allerede gitt bort, og i bruk. Nummer tre skal jeg gi til en kollega når den er ferdig 😉 Den første jeg sydde får vi se… Har ikke noen spesielle i siktet enda, men det dukker alltids opp noen barn. Skader ikke å ha et lite lager heller, i tilfelle jeg får egne barn en dag 🙂

  2. Hei Ingrid, håper det blir noe småttiser på dere en dag, og er sikkert supert å sy litt bobyer og bukser framover. Du får alltids avkastning på sånne plagg. Hvis ikke får du stille ut på messe for salg..Ikke sikkert man er i verdens beste form som gravid heller, så er jo greit å sy seg litt opp. Bare å lage små plagg kan jo få det til å røske i eggstokkene til de fleste kvinner 🙂

  3. fjellgeitbundingen: Haha! Ja 🙂 De første er nok ikke helt “perfekte nok” for salg enda… Men jeg håper på at nummer fire blir en vinner! Joda, men samtidig kjenner jeg enda på at det er litt deilig å ikke ha barn, så det er ikke noe hast. Jeg liker jo veldig godt friheten. Det er en tid for alt, liksom 😉

  4. Ja, og er jo veldig deilig å ha pusset opp huset først, jobbet og reist litt, men samtidig er det jo veldig greit å få unger samtidig med dine venner og deres søsken. Det gjør det lettere å holde kontakt med søsken, venner om ungene har noen å leke med når de er på besøk. Det er også mange som har fokus og er på samme stedet i livet samtidig. Man kan sikkert treffe og bli kjent med andre med jevnaldrene på barselgrupper etc, men er generelt fint å gå gravid omtrent samtidig med andre venner. Et-to års alders forskjell fungerer ofte fint, men enda kjekkere å ha unger på samme alder..Skaper et deilig fellesskap. i tillegg er det jo lurt å ikke utsette det for lenge. Plages man med å bli gravid, er det så mye bedre å finne ut av det før man blir for gammel, hvis det er et sterkt ønske å bli mor. For sånn utredning og behandling tar tid. I tillegg vet man ikke hvordan helsa blir. Jeg skulle gjerne ønsket meg et barn til nå, men så svikter ting i kroppen og jeg har måtte valgt det bort. Men hadde jeg hatt bare et barn, så ville jeg kanskje gått inn for unge nr 2 tiltross for de ekstra komplikasjonene det kunne fått. Men mange i dag velger også bort det å få barn for de ikke ønsker. Selv har jeg alltid vært så sikker på at jeg ville plages med å bli mor, og derfor hadde jeg ikke tid å vente så lenge. Etter utdannelsen var tatt så ble jeg gravid, og så ble det to tette. Ei fin tid. Er jo også mulig å gjøre ting etter man har fått barn 😉 Men er jo slitsomt med små unger også..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *