Appelsinpiken

Categories H bok

Kom ikke og si at naturen ikke er et under. Kom ikke og fortell meg at verden ikke er et eventyr. Den som ikke har innsett det, gjør det kanskje ikke før eventyret er i ferd med å ta slutt.‘”

"Appelsinpiken" av Jostein Gaarder

Boktittel: Appelsinpiken

 

Forfatter: Jostein Gaarder

 

Innhold: Georg er 15 år, og det er 11 år siden faren hans døde når han plutselig finner et brev fra faren som på mystisk vis dukker opp. I brevet blir kan kjent med appelsinpiken; et mysterium, og kanskje til og med seg selv.

Min mening: Jeg har sansen for Jostein Gaarder, men dette ble nok ikke en favoritt. Som liten elsket jeg kabalmysteriet (kanskje jeg må lese den om igjen?), og Sofies verden gav meg også ganske mye. Denne var bare helt ok. 

 

Terningkast: 3. Lettlest, litt mystisk, litt dyp, og ellers gjennomsnittlig bra 🙂

 

 

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Appelsinpiken

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *