Sy-prosjekter

Categories A Hobby

Selvfølgelig måtte sygleden blomstre opp akkurat nå når jeg ikke har noe sted å sy. Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å dra med meg den svære maskina til allskens venner for å sy. Men her hjemme er det rett og slett ingen egnet plass når stua ikke er i bruk. Så jeg har et lite dilemma. Men fakta er at det har blitt sydd en del i januar. Har ikke tatt bilder av alt enda, men her er noen av prosjektene…

 

Først ut er et hårbånd jeg sydde av restene til denne kjolen. Kjolen sydde jeg for to år siden som en del av FOUoppgaven min i K&H. Hårbåndet var en enkel og grei ting å gjøre med rester. Jeg fant den gratis oppskriften HER. Veldig kjapt og enkelt. Anbefales som nybegynnerprosjekt, eller resteprosjekt!

Jeg har også begynt å sy en ny kjole. Denne er litt mer avansert enn mye av det jeg har sydd før, derfor tar det også mer tid. Dessuten er det litt mer skummelt, for jeg er så redd for å ødelegge… Men det begynner å komme seg. Toppen mangler bare armer og pyntestikinger. Skjørtet mangler fremdeles de søte (fryktede) glidelåslommene. Elsker stoffet som er fra stoff og stil. Det kostet 119kr pr meter. Jeg kjøpte to meter, og har ganske mye stoff igjen til andre prosjekter 🙂

I tillegg har jeg sydd meg et forkle (til å bruke på det nye kjøkkenet!), og luer til både barn og voksen…Bilder kommer 🙂

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Sy-prosjekter

  1. idaoolsen: Handler ikke om talent, men om å prøve, feile og lære 😉
    Jeg har egentlig veldig lite talent, fordi jeg er så slurvete 😛 Men etter noen forsøk pleier jeg å få det til allikevel 😉

  2. fjellgeitbundingen: Jaa, kom an! Hårbåndene er et fint sted å starte 🙂 Jeg har også veldig sansen for luer for tida… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *