Mål for Januar

Categories O interessa

Siden jeg ble syk første uka i januar, har jeg ikke orket å komme i gang med nyttårsforsetter enda. Så jeg har bestemt meg for en løsning som kanskje blir enda mer oppmuntrende; å ha måneds-lange mål. Jeg vil at jeg i 2017 skal få et bedre bønneliv, bli kvitt noen kg, bli bedre å lage mat, og lære mer på den nye overlock-maskinen min. Men jeg vil lage mål for hver måned som er mer konkret og oversiktlig. 

Siden vi vil være uten kjøkken i Januar (har begynt å pusse opp), er det vanskelig å ha et mål som handler om mat. Jeg har lyst til å begynne å trene igjen, men er redd at et for ambisiøst mål vil få meg til å miste motivasjonen. Spesielt nå når jeg enda er litt småsyk. Så mitt mål for januar (de tre siste tre ukene) er å trene 5 ganger. Det blir ca to ganger i uka, med litt å gå på dersom en av ukene blir ekstra travle. Det kan være Zumba, en joggetur, eller en styrkeøkt. Det viktigste er at pulsen øker og svetten renner litt. 

Jeg vil oppfordre deg til å også ha litt å gå på. Ikke press deg selv for hardt for lenge. Vi må alle strekke oss, men vi må også gi oss selv rom for å slappe av. Den balansen er viktig. 

Ikke glem at joggeskoene må hvile også, right? 🙂

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Mål for Januar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *