Inspirasjon

Categories tanker, tro og filosofi

Inspirasjon har blitt et populær-ord. Vi elsker alle å bli inspirert. Men hva er det å bli inspirert? Det virker som om mange tror at dette er inspirasjon:

Selvsagt kan fine bilder være inspirerende. Men for meg er det mye som gir meg en god følelse, men som ikke inspirerer meg. Når noe inspirerer meg, får det meg til å gjøre noe nytt; noe mer. Jeg kan ikke kalle det inspirasjon hvis det bare gir meg en god følelse, eller en god idè i øyeblikket. Det må føre til noe mer! 

Så hva inspirerer meg?

Mennesker. Når det går opp et lys for en elev. Når jeg får en oppmuntrende melding av ei venninne. Når Thomas sier “takk.” Alt dette gir meg mye mer inspirasjon enn et vakkert bilde med en “dyp” tekst på. 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Inspirasjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *