Heklet kjøkkenklut med afghansk mønster

Categories A Hobby

Det blir en del hobbyinnlegg nå for tiden. Håper disse innleggene kan være til inspirasjon. Også synes jeg det er veldig kjekt for min egen del å ha et arkiv med alt jeg har laget. 

I dag vil jeg dele et kjøkkenhåndkle som jeg begynte på, egentlig kun for å teste ut et nytt mønster. Mønsteret fant jeg på pinterest, og kjøpte det HER. Slike kjøkkenkluter er faktisk veldig gode å vaske med, spesielt når man får litt mønster og tekstur i dem. Husk å bruke bomullsgarn når du skal lage kjøkkenkluter; det tiltrekker seg fuktighet, og tåler å vaskes i maskin… 

Er ganske fornøyd med kluten, men det ble nok ikke akkurat slik som jeg ville… Det som skulle bli hjerter ble mer likt trekanter… Men bølgene på den ene siden fikk jeg i alle fall til! Her er bildet fra Pinterest: 

Har begynt på et teppe i samme mønsteret, men det går smertelig sent. Det er liksom det prosjektet jeg tyr til når jeg er ferdig med-, eller lei av alle andre… 

1 kommentar

1 thought on “Heklet kjøkkenklut med afghansk mønster

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *