Hebreerbrevet

Categories J Bibelen

“The promise of “arrival” and “rest” is still there for God’s people.Hebr.4.9.

Bilderesultat for hebrews

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig. Leser for tiden i The Message-oversettelsen. 

 

Tittel: Hebreerne (58 av 66

 

Forfatter: Ukjent.

 

Datering:  senest 70 år etter Kristus. 

 

 Innhold: Hebreerne setter fokus på det som er det viktigste i vår tro: Jesus! Den forklarer hvorfor Jesus måtte komme, og hvor vi står i dag, dersom vi følger ham. 

Min Mening: Fra forrige gang jeg leste, husker jeg hebreerbrevet som ei tung bok som jeg fikk lite ut av, men denne gangen var det en helt annen verden! Det har kanskje litt med å gjøre at jeg er litt eldre, men aller mest fordi jeg nå kun leser ett kapittel om dagen, og SOAPer det. Da får jeg med meg utrolig mye mer! Det finnes mange gullkorn her, og The Message-oversettelsen gjør det levende! Se for eksempel denne setningen: “God takes particularly pleasure in acts of worship(…) that take place in the kitchen and workplace and on the streets.” Hebr.13.16. 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Hebreerbrevet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *