DIY – Årets julekjole (og tilbakeblikk)

Categories A Hobby

I 2012 hadde jeg et nyttårsforsett om å lære meg å sy. Jeg sa som Pippi at “det har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helst sikkert!”, og utvidet målet til at jeg skulle sy julekjolen min selv. Etter det har det blitt en slags tradisjon å ha hjemmesydd kjole på julaften. I år blir det femte året med egensydd julekjole!

Alle er kanskje ikke super-julete, men jeg kan ikke akkurat sy rød kjole hvert år heller.
Hvilken av kjolene er din favoritt? 

 

Årets kjole kjøpte jeg stoff til i London i høstferien. Brukte vel kanskje 140kr til sammen på det, så det er akseptabel pris for en kjole. Har også igjen litt av stoffet jeg brukte til toppen (blir kanskje en topp til?). Skjørtet krevde mer stoff enn forventet. Det ble litt gjennomsiktig; så jeg måtte sy et underskjørt i tillegg.

Hva synes du? 
 

3 kommentarer

3 thoughts on “DIY – Årets julekjole (og tilbakeblikk)

  1. sølvi waage: Takk! Jeg liker den veldig godt bak, men er ikke heelt fornøyd med hvordan den er framme… 🙂
    Håper du også har hatt en flott dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *