Avslutning på skolen

Categories B opplevelser og hverdagsliv

 

Som vanlig tar det litt tid fra jeg opplever noe, til det kommer på bloggen. I hvert fall var det på Luciadagen at vi avsluttet skoleåret med personalet på skolen. Det var småskoletrinnet som arrangerte i år, og de startet med Luciatog og utdeling av lussekatter, Det var flere taler og sanger, i akkurat passelig mengde 🙂 

Det var flere underholdningsinnslag, og sanger. Vi var for eksempel med på en pepperkake-hus-konkurranse. De tre avdelingene på skolen konkurrerte om å bygge det fineste pepperkakehuset. Vi fikk ca ti minutter totalt, men kun ett minutt til hvert “team” på to lærere. Jeg deltok på ungdomsskole-laget. Vi lå lenge godt an, men et halvt minutt før vi var ferdige, raste hele huset. 

Dette ble vårt resultat…

Vi kaller mesterverket “Stille etter stormen”

Og utrolig nok: Her kommer vinnerbildet! Mellomtrinnet vant med den fineste pynten, og selv om huset raste, hadde de ei lita pipe som enda stod oppreist. Småskoletrinnet sitt hus fikk aldri verken tak eller noe særlig pynt, så de måtte ta til takke med tredjeplass. 

Selv om jeg hadde migrene etter jobb, kom jeg meg til hektene igjen, og fikk en hyggelig kveld med mye latter, og mye gode folk 🙂 Dessuten fikk jeg mandelen, og dermed sikret jeg meg en marsipangris!! 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Avslutning på skolen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *