Titus

Categories J Bibelen

Dette er et troverdig ord, og jeg vil at du skal innprente det, så de som er kommet til tro på Gud, blir ivrige etter å gjøre gode gjerninger. Alt dette er godt og gagnlig for menneskene. Tit.3.8.

Bilderesultat for paul's letter to titus

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Titus (56 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering:  antagelig år 64 etter Kristus.

 

 Innhold: Brevet til Titus, er et brev til en ung pastor i en av de første kristne menighetene. Brevet inneholder bl.a karaktertrekk på en god leder (som er svært relevant i dag), og en del tips til hvordan Titus kan være en god leder for de kristne på Kreta. 

Min Mening: Titus-brevet er kort, og ganske lett å forstå, men det har allikevel en tydelig dybde, som går ut å å ta i bruk de sannhetene og rådene som blir fremstilt. Jeg kjenner meg igjen i en del av det Titus trenger å høre, siden jeg er medleder i et ungdomsarbeid.  Men jeg tenker at dette gjelder like mye på privaten. Det er viktig å være en leder i sitt eget liv, og for sin familie, så selv om det er et typisk leder-brev, tror jeg det er viktig for oss alle!
 

BildeKilde

3 kommentarer

3 thoughts on “Titus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *