2.Timoteus

Categories J Bibelen

Hver bok i Skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd, så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning. 2. tim.3.16-17.

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Bilderesultat for second timothy

Tittel: Andre Timoteus (55 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering:  66-67 år etter Kristus.

 

 Innhold: 2.Tim er skrevet til Timoteus, som leder menigheten i Efesos. Den har mye fokus på lederskap. Paulus, som sitter i fengsel på denne tiden, minner Timoteus på viktige ting for han som leder, og viktige ting han må fokusere på i menigheten. Den handler om forkynnelse, visjon og målsetting og håpet som ligger foran oss. 

Min Mening: Jeg finner mye i 2.Tim som jeg kan bruke i eget liv. Han minner oss på viktigheten av nådegaver, av en sann forkynnelse, og om hva som er det viktigste: Guds gave til oss! 
 

BildeKilde

3 kommentarer

3 thoughts on “2.Timoteus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *