En lite effektiv uke

Categories B opplevelser og hverdagsliv

På søndag hadde jeg min første treningsøkt på en evighet, og jeg bestemte meg for at nå var endelig motivasjonen til stede for å “skjerpe meg” igjen. Problemet var bare at på mandag våknet jeg med dunkende hode, tett nese, og bommullshjerne. Etter en slitsom dag på jobb, krasjlandet jeg i sofaen, og ble der mer eller mindre i tre dager. Torsdag følte jeg meg litt bedre, og hadde masse å ta igjen. Fredag var jeg dårligere igjen., og droppet førjulskonsert til fordel for strikking og sovning i sofaen igjen. Så nå begynner jeg å bli nokså frustrert på en kropp som ikke henger med i planene mine. 

Oppvasken har blitt et uoverstigelig fjell, og vi har ikke flere rene tallerkener. Hunden er tilbake fra ferie (hun var hos mamma mens vi malte trappa), og da kom hundehårene også tilbake. Men nå som jeg har sutret litt, vil jeg gå over på å oppmuntre meg selv og deg med de positive tingene fra de siste dagene:

1. Vi har fått malt trappa- Selv om den er hvit, og det er himla upraktisk, så er den kjempefin! 

 

 

2. Jeg hadde verdens beste kakao i forigårs. Jeg hadde glemt hvor utrolig mye bedre den blir når man bruker ekte sjokolade i.

3. Jeg nærmer meg ferdig med strikkegenseren! Siste innspurt på det siste ermet. 

4. Thomas er flink til å kjøpe roser til meg.

 

5. Jobb er spennende, innholdsrikt og ikke alt for utfordrende.

6. Menigheten er en super-positiv ting. Der har jeg en del ansvar, som jeg digger å ha. Jeg føler at jeg får bruke livet mitt på noe som betyr noe. 

7. LIFEgruppene inspirerer meg virkelig! Det er så bra å komme sammen med andre kristne jenter, be sammen, lese bibel sammen, og bare prate masse. 

8.  Det er snart jul! Jeg gleder meg masse, og lader virkelig opp til å begynne med baking og sånt.

9. Jeg må jo faktisk snart bli frisk igjen nå. Da blir jeg mitt gode, gamle, effektive jeg igjen.

10. Jeg har fått utnyttet “sykedagene mine” godt til å se film. Jeg likte for eksempel godt “how to train your dragon” og synes at “side effects” var litt psyko, men ganske bra. Anbefaler også “harvest moon” som en koselig, forutsigbar høstfilm 🙂 

Hva har du fått gjort denne uka? 🙂

1 kommentar

1 thought on “En lite effektiv uke

  1. Hei, så kjedelig å slåss med sykdom, men godt du har fått være hjemme og komme deg igjen. Jeg er blitt syk nå. Blir sjelden sånn man egentlig tenkte da, da må man bare roe ned og gjøre det beste utav det. Har sett Harvest moon jeg også denne uka og et par feelgood filmer til. Har fått sydd litt, men blitt lite vasket og strikket litt mindre enn jeg hadde tenkt..Ser ellers du har masse å glede deg over, og det er fint.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *