Filipperbrevet

Categories J Bibelen

” Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere! La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær.​” (fil.4.4-5.)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig. 

 

Tittel: Filipperbrevet(50 av 66

 

Forfatter: Paulus

Bilderesultat for phil 1 6

Datering: ca 61 etter Kristus.

 

 Innhold: Filipperbrevet blir ofte kalt for gledesbrevet. Det navnet passer utrolig godt, for glede er et tydelig tema, og hele teksten er dynket i godt humør. Og det på tross av at Paulus sitter i fengsel når han skriver brevet! Brevet sier ikke at du skal tenke positivt om alt, men det sier at gjennom alle ting, så finnes det noe som er positivt. Vi som er kristne, har alltid en grunn til å glede oss! Paulus går så langt å si at selv døden er en vinning for ham – da får han jo komme til himmelen. 

 

Min Mening: Filipperbrevet er herlig å lese. Det inspirerer meg til å være mer glad, og det gir også mye innsikt i Guds natur, og det kristne livet. En av de versene som talte mest til meg denne gangen, var Fil.1.6. 
 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *