Galaterbrevet

Categories J Bibelen

“Derfor er du ikke lenger slave, men sønn. Og er du sønn, er du også arving, innsatt av Gud.(Gal.4.7)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig. 

Bilderesultat for galatians

Tittel: Galaterbrevet (48 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering: år 55-56 etter Kristus.

 

 Innhold:Galaterbrevet inneholder mange gullkorn. Det er skrevet til en gruppe menigheter i Lilleasia, og forklarer bl.a. hvorfor noen av de jødiske lovene ikke lenger er gjeldende for de kristne hedningene. 5.13-15 gir en god oppsummering i av dette. 

 

Min Mening: Jo lenger ut i Galaterbrevet jeg kommer, jo mer matnyttig finner jeg! I kapittel fem har jeg streket under en hel haug! Et vers som virkelig talte til meg denne gangen (dagen etter at jeg hadde spurt Gud inderlig om noe) var 6.9-10. Fantastiske ord! 
 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *