Sightseeing (bl.a. London Sea Life Aquarium)

Categories G Reise og ferie

Dette var tredje gangen jeg var i London, men det er faktisk første gangen jeg har tatt bilde av Big Ben, merkelig nok. I hvert fall: Mission accomplished!

Vi hadde bestemt oss for ikke å bruke altfor mye penger på turist-ting denne gangen. Forrige tur var vi på en musikal, så denne gangen ble vi enige om å gå på et akvarie. Verken jeg eller Thomas hadde vært på et skikkelig akvarie før, så vi var veldig spent på hva London Sea Life hadde å by på!

 

Det var mye som var kjekt å se på. Men jeg må inrømme at jeg ikke ble kjempe-imponert. Jeg hadde kanskje sett for meg noe enda mer storslagent. Er det jeg som har for store forventninger, eller er det ikke verdens største akvarie? 

Uansett en kjekk ting å gjøre sammen. Jeg likte godt sjøhestene, men et høydepunkt var faktisk også pingvinene! De var så livlige og gøye, at man kunne ikke la være å bli litt glad av å se dem svømme. Jammen var de raske!

 

Etterpå var vi nokså sultne. Etter den vanlige målløse vandringen (for sterkt, for dyrt, for kjedelig, for merkelig….) ble vi enige om å gå på en kinarestaurant (til min store triumf!). Thommas gikk for en tallerken med karrikylling, og jeg tok en bolle med nudler. Vi var begge ved smertegrensen når det gjaldt hvor sterk maten var, men vi var egentlig begge ganske fornøyde også. 

Nam! 

 

Etter å ha tuslet litt, koste jeg meg med lykke-kaken vi fikk til slutt. Husker ikke hva som stod på min. Det var litt dypt, men meningsløst slik som det pleier. 

Vi vandret oppover langs Themsen fra Big Ben, og helt opp til Tower bridge. Så tok vi bussen opp til Picadilly Cirkus, og fikk med oss litt av det yrende livet der.

Her har jeg funnet en dougnut-butikk som begynner å bli tradisjon å besøke. Skikkelig gode! 

Thomas hadde også lyst til å få med seg M&M-butikken, så det gjorde vi. Men vi kjøpte ingenting der, da. Var litt i dyreste laget. 

Takk for alle de flotte opplevelsene, London! Det er like moro hver gang 🙂

1 kommentar

1 thought on “Sightseeing (bl.a. London Sea Life Aquarium)

  1. Hei!
    Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff her inne. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord
    ☺ Ta en tur innom en gang da ☺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *