Våg å tenke – våg å tro

Categories H bok

“Saken er at det vitenskapsmenn i dag sier om Big Bang, og universets beskaffenhet, styrker troen på Gud.”

Bilderesultat for våg å tenke våg å tro

Boktittel: Våg å tenke – våg å tro!

 

Forfatter: Øyvind Gaarder Andersen

 

Innhold: Andersens bok om trosforsvar tar opp ulike vanskelige spørsmål som kristne ofte stiller seg – eller blir stilt. Hvordan kan Gud være god når verden er så vond? Må kristne forkaste vitenskapen? Hva med judas- eller thomas-ebangeliet?

 

Min mening: Jeg synes Andersen svarer godt på de fleste spørsmålene, og jeg lærte mye nytt om bibelens troverdighet, blant annet. Synes virkelig det er en bok som er verd å skaffe seg dersom man er litt interessert i logikk i forhold til tro og bibel. 

 

Terningkast: 5.  Informativ, og overraskende lett å lese. Denne er aktuell både for kristne tenkere, og for ateister som vil se at det vi tror på, faktisk ikke er så dumt allikevel 😉

 

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 42. Jeg anbefaler også C.S. Lewis’ “Mere Christianity.” 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *