1.korinterbrev

Categories J Bibelen

“Enten dere da spiser eller drikker eller hva dere enn gjør, så gjør alt til Guds ære​.” (1.kor10.31.)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Bilderesultat for 1 corinthians

Tittel: 1. brev til Korinterne (46 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering: år 56 etter Kristus.

 

 Innhold: 1. korinterne regnes som Paulus’ etiske verk. Den tar opp flere etiske problemstillinger, og er veldig praktisk rettet. Den har for eksempel et avsnitt om rettsaker, et om sex, et om skilsmisse, et om åndens gaver, og et om kroppen vår. 

 

Min Mening: Jeg likte å lese i korinterbrevet, fordi det er praktisk, og mye som er ett å forstå, og som gjelder mitt liv også. 1.kor. 13 er kjent som kjærlighetskapittelet, og det fikk jeg en ny forståelse for denne gangen. Det er virkelig et helt fantastisk kapittel! Men 12 er også knallbra…
 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *