DIY Ryggsekk

Categories A Hobby

 

 

Det går alt for lenge mellom hver gang jeg får sydd noe skikkelig. Men sånn er det når man har så mange interesser, og full jobb i tillegg. Jeg har lenge hatt lyst til å sy en veske til, siden den jeg sydde på studiet, blir brukt hele tiden, men jeg synes egentlig at den er en anelse for liten. Men når jeg kom på ideen om å heller lage en ryggsekk, så satte jeg i gang med hjelp fra en Youtube-video (HER) Jeg brukte målene i videoen som utgangspunkt, og ganget alle med 1,25, så sekken ble litt større. Størrelsen ble helt perfekt! Nå kan jeg ha både pc og andre saker i den om jeg vil. 

Stroppene kjøpte jeg på rull på ebay. Det kostet 44 kr for 10 meter. Du finner den HER

Tror jeg brukte ca 7 effektive timer på å sy denne. Så det tar litt tid…

 

Jeg brukte magnetiske lukke-knapper på de to største “flappene.” Det kostet 8kr for 20 stk på ebay HER. De var overraskende enkle å bruke (søk gjerne på en egen film på youtube). Man må bare huske å feste dem i flappen før man syr flapp-fòret fast, så halve knappen kommer på innsiden og blir usynlig. 

 

Jeg sydde i en løpegang, så sekken enkelt kan snurpes sammen i toppen. Det gir den søte “sekkeformen” til sekken, og er veldig praktisk alternativ til de knotete glidelåsene. 

Er alt i alt veldig fornøyd. Husker jeg tenkte mens jeg holdt på at “dette kommer jeg nok ikke til å gjøre igjen.” Men nå er jeg nesten klar for en sekk til, siden denne ble så bra! Neste gang vil jeg lage noen rom inni sekken også (i tillegg til de tre lommene på utsiden). Kanskje med glidelås (er greit til pass, og damesaker++). 
Kunne også tenkt meg å laget en Fòret PC-lomme inni sekken… Jeg får se hva jeg gidder/får tid til. I hvert fall blir det kanskje en sekk til i fremtiden…
 

3 kommentarer

3 thoughts on “DIY Ryggsekk

  1. Alexandra Emilie: Så koselig å høre 🙂 Ja, jeg likte prosjektet veldig godt! Det tok litt tid, men jeg har brukt den mye etterpå!

  2. Aw, this was a really good post. Spending some time and
    actual effort to make a top notch article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t seem to get nearly anything done.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *