Klargjøring til jul…

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå vet jeg nå at noen synes det er tidlig å begynne å snakke om jul allerede nå, men dere får bare scrolle videre til neste innlegg. Jeg liker å være tidlig ute, for da slipper jeg å stresse mot slutten. Dessuten er jeg av den oppfatning at ting blir så gøy som du gjør det til selv. Hvis man legger litt ekstra forventning og forberedelse i jula, blir den desto mer stas også!

JULEGAVER

Jeg kjøpte de første julegavene allerede i sommer i Albania, siden det var så mye billig der. Så tre julegaver (og en halv) er allerede krysset av lista. Men det er 21 igjen enda (pluss-minus), så for å ikke stresse den siste uka i desember, liker jeg å ha god tid for å pønske ut noe til alle som jeg tror de kan bli glade for. 
På søndag reiser vi til London, så da har jeg tenkt til å kjøpe så mange som mulig. I tillegg kan det jo hende at jeg lager noen selv. 

 

JULEKALENDER

I fjord laget jeg tre pakkekalendere, og så mange tror jeg nok ikke jeg gidder i år. Men jeg har planer om èn som jeg har begynt bittelitt på. Denne skal jeg gi til ei venninne. Jeg synes det er utrolig hyggelig med pakkekalender selv, så derfor lager jeg til noen andre – og håper at jeg kan spre litt juleglede!

 

JULEPYNT

Det vil nok bli forskjellig julepynt som skal lages (og kanskje kjøpes) nærmere jul. Men noe jeg har hatt lyst til lenge, er å få ferdig bestikk-sokkene jeg startet på i fjor. De fikk jeg aldri nok av til vi feiret jul hos oss i fjor. Men i år skal vi i hvert fall være klar til bord-dekking! Oppskrift HER. Men når det er sagt, skal jeg ikke pynte før i desember. Vi kan ikke ta alle gledene på forskudd heller 🙂

 

Har du begynt å tenke på jul? 
Hvilke forberedelser har du tenkt til å gå i gang med før desember?

2 kommentarer

2 thoughts on “Klargjøring til jul…

  1. Iselin Renée: Hehe, ja. Det er så stress å være sent ute, så jeg blir nesten tidligere for hvert år 😛 Men er aldri helt ferdig før rett før jul allikevel… 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *