Tur med god tid

Categories E Natur og Turer

 

 

For et par dager siden fikk jeg til en skikkelig god-tur med Chessie igjen. En skikkelig god-tur defineres som en tur hvor man ikke har noen spesiell plan for hvor man skal gå, og heller ikke for når man skal være tilbake. Når man enkelt og greit går på utforskning og oppdager helt nye steder. 

Denne soppen, for eksempel. Er det virkelig en kantarell? Eller?

Etter å ha gått en stund, kom jeg over en liten grotte som det såvidt gikk an å sette seg inni, i ly for omgivelsene. Der var det tørt og sitte, og jeg hadde god utsikt utover skogen. Chessie badet i bekken da jeg “gjemte meg”, så hun fikk jobbet litt med å lete også… Det er ikke ofte jeg klarer å lure henne, men denne gangen tok det et par minutter før hun fant meg. Og jeg satt fint og så henne løpe att og fram rett foran meg 🙂 

 

Vi koser oss masse begge to på slike turer! Høsten er virkelig topp når været spiller på lag! Også er vi jo veldig heldige her i bygda også, som har så mye forskjellig natur. På denne turen er det for eksempel barskog på den ene siden av veien, og løvskog på den andre. 

Når man er litt daff og sliten, er det midt i blinken med en slik rolig og utforskende tur! 🙂

Anbefaler alle å ta seg en tur ut hvis været tillater det! Hvis ikke er det bare å finne frem pleddet og tekoppen, så koser man seg okke som 🙂

1 kommentar

1 thought on “Tur med god tid

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *