Romerbrevet

Categories J Bibelen

 

“Work hard for sin your whole life, and your pension is death. But God’s gift is real life, eternal life, delivered by Jesus, our Master​.” (Rom.6.23.)

Bilderesultat for romans bible

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Romerbrevet (45 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering: ca. år 56 etter Kristus.

 

 Innhold: Romerbrevet regnes som Paulus’ teologiske verk. Den forteller oss om hvem Gud og Jesus er, og hvem vi er i Ham. Noe av det jeg liker veldig godt med Romerbrevet, er at det er skrevet til romere (ikke jøder). Dermed forklarer Paulus litt bedre de tingene som er selvsagte for jødene. Boka handler om hva vi egentlig tror på, og tar opp noen spennende problemstillinger som jeg ha lurt på mange ganger. (For eksempel: Når er man egentlig frelst? Handler det kun om hva vi gjør, eller kun om hva vi tror? )

 

Min Mening: Romerbrevet er virkelig full av skatter, og jeg fant mange av dem på denne gjennomlesningen. Et av mine favorittvers er Rom.8.28, men det finnes masse å ta fatt i her! 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Romerbrevet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *