Ingrids Fridag

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Helt uventet fikk jeg plutselig en fridag! Det er en litt uvanlig uke, og elevene mine gjorde andre ting. Siden jeg jobbet litt ekstra på onsdag og torsdag, kunne jeg ha fri på fredagen! 
Jeg stod opp i 7-tida, og ble sittende lenge og bare våkne i mitt eget tempo mens jeg vekslet mellom Hay Day på mobilen, og strikketøyet. Så var klokka blitt ni, og jeg hadde enda ikke gjort annet enn å tenke på alt det jeg kunne bruke fridagen på. Så jeg bestemte meg for å skrive en liste, og så prioritere.  Lista kom fort: SOAP, vaske opp, lang skogstur med hunden, strikke genser, sy ryggsekk, og få ryddet huset til Thomas kom hjem. Og når jeg tenkte over det, kunne jeg faktisk få til alle tingene!

STRIKKING

Jeg hadde jo allerede startet med strikking. Nå er jeg helt ferdig med mønsteret, og skal begynne på den gråe bolen på genseren. Er spent på om jeg klarer å fortsette like ivrig når det blir litt mer ensformig…

 

MAT

Når klokka nærmet seg 10 kjente jeg magen rumle, og laget meg nudler. Og ja, jeg tok på basilikum kun fordi bildet skulle på bloggen. Og ja, jeg vet at nudler ikke er sunt, men jammen er det mye bedre enn brødskive til frokost…

 

SOAP

Jeg leste dagens kapittel i bibelen. Holder for tiden på med Korinterbrevene. Der er det mange skatter å oppdage. I morgen skal jeg lese kapittel 13, som er et av mine favoritt-kapitler i hele bibelen. Kjærlighetskapittelet. Men 1.kor. 12 er faktisk også veldig bra!  (PS: les om hva SOAP er HER)

 

OPPVASK

Så tok jeg oppvasken mens jeg hørte på noen meget bra podcaster fra Sentrumskirken. Det var MYE oppvask. Men godt å være ferdig med. Fikk også støvsugd gulvene, og vasket og lagt sammen klær.

 

TUR

Nå hadde klokka blitt 11, og jeg var ganske fornøyd med hvor mye jeg allerede hadde fått gjort! Jeg og Chessie tok oss god tid på tur i skogen. Vi nøyt finværet, og landskapet som sakte blir mer høstfarget. 

 

SYING

Når jeg da kom tilbake, tok jeg fatt på et syprosjekt som har ligget på vent lenge. Jeg begynte på dette en gang for mange uker siden, og mistet litt piffen. Men nå fikk jeg fart på ryggsekk-prosjektet, og ble kjempefornøyd! Bilder av ferdig sekk kommer etterhvert. Men da jeg så på klokka fikk jeg sjokk! Jeg hadde sydd i fem timer, og enda ikke spist noe mer enn nudlene til frokost…. 

KJÆRESTEKVELD?

Klokka var 6, og det var kun en times tid til mannen kom hjem. Jeg skulle jo ønske at jeg kunne skryte av en flott, hjemmelaget middag når han kom hjem, men det ble grandiosa (-100 husmorpoeng). Vi hadde planlagt filmkveld og kos, men var begge så slitne at vi heller ble enige om å legge oss tidlig. En typisk kveld nå for tiden, med andre ord!

Thomas har jobbet mye overtid i det siste, så nå gleder vi oss begge til å komme oss litt vekk i høstferien om en ukes tid. Det trengs 🙂

 

Og dagens tips er vel at du kan rekke utrolig mye dersom du planlegger ørlite i forkant 🙂 I dag er vi i bryllup, så vi får ikke gjort så mye annet. Men dagen skal absolutt nytes til det fulle 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Ingrids Fridag

  1. For en dag. Synes du rakk mye. Kan være det blir fint å strikke på den grå bolen mens du ser tv med mannen i uka som kommer? Er spent på sekken. Er det på mandag dere drar til London?

  2. fjellgeitbundingen: Da jobber han kveldsskift, så blir heller film alene 😛 Haha, vi har ikke tv-kanaler 😛
    Nei, det er på søndag om en uke 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *