Jippi, jeg har et nytt prosjekt!

Categories A Hobby

Noen hobbyer går litt opp og ned. Egentlig alle hobbyer, når det gjelder meg. Og strikking er intet unntak. Men nå når jeg har funnet meg et inspirerende nytt prosjekt, forstår jeg plutselig hvorfor det ikke har vært så gøy med håndarbeid på en stund! 

Jeg hadde rett og slett falt for “fristelsen” om å bare lage ting jeg har laget før. Men å lage mange av det samme, er veldig lite inspirerende, og blir fort kjedelig. Det kan være vanskelig å hele tiden lete etter nye ting også, men jammen meg økte motivasjonen femti hakk når jeg plutselig hadde et nytt prosjekt, som er av en vanskelighetsgrad jeg ikke har prøvd meg på før. Jeg forstår at jeg trenger å utfordre meg selv for å holde på motivasjonen. Jeg trenger å utforske noe nytt for å ikke stagnere. Så nå blir det ikke flere grytekluter på en stund, for å si det sånn…

Etter tips fra en strikkeglad venninne kjøpte jeg garn på tilbud til en genser til meg selv. Garnet er supermykt og herlig, og fargene er veldig meg. Så jeg gleder meg til å se hvordan dette blir! Jeg hadde faktisk ikke mer enn åpnet eska før jeg var i gang med å strikke. Og da jeg på dag 2 kunne begynne å strikke mønster (noe som er mye gøyere, for da ser man fremgangen), fikk jeg blod på tann. Oppskriften på genseren finner du HER. Slik skal genseren bli, bare i mine farger:

Det begynner å bli mange tråder å forholde seg til, men jammen er det gøy å se at arbeidet vokser! Så hvis jeg skal gi et få-tilbake-strikke-inspirasjonen-tips, så er det: kjøp garn til et prosjekt som utfordrer deg, og som du kan bruke til noe etterpå. Målet mitt er å få den ferdig til jul. Her er resultatet etter strikkedag nr. 2:

Hva har du på pinnene for tida?

8 kommentarer

8 thoughts on “Jippi, jeg har et nytt prosjekt!

  1. fjellgeitbundingen: Ja, håper bare at motivasjonen ikke fordufter når jeg kommer til den evig-lange bolen som er helt ensfarget og kjedelig 😛

  2. Madeleine Skogstad: Nei, vi er forskjellige 🙂
    For meg er strikking veldig greit å gjøre samtidig som jeg gjør noe annet. I møter, med venner, eller mens jeg ser en film 🙂 Da føler jeg meg ekstra effektiv 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *