For rik til å gi?

Categories O interessa

I dag ble jeg plutselig minnet om fadderbarna våre. Nå er det veldig lenge siden jeg har fått brev fra noen av dem, og jeg har en dum anelse om at det er fordi jeg har glemt å skrive tilbake forrige gang vi fikk brev. I hvert fall fikk den dårlige samvittigheten fram litt handling, og jeg skrev brev til dem begge to. Det er jo så koselig å ha en viss kommunikasjon med barna som får vokse opp trygt på grunn av oss! En stor drøm er jo å reise å besøke dem en gang.I mellomtiden skriver vi brev (digitalt), og sender penger.

Og resten av dette innlegget er adressert direkte til deg. Og jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for det, for det er ikke for min egen del. Og hvem vet? Kanskje er det akkurat det du trenger å høre. 

Tre hundre kroner er så lite for oss, men betyr SÅ mye for et lite barn. Så jeg ville bare minne meg selv, og deg, på at vi kan gjøre en forskjell. Kanskje har du også råd til å ha et fadderbarn (fra 260kr i måneden). Vi har våre gjennom Compassion, en organisasjon som “setter barn fri fra fattigdom i Jesu navn.” Her i Norge er det svært få av oss som er for fattige til å gi. Men det virker som det er svært mange som er “for rike til å gi.” Man blir rett og slett for glad i pengene, og hva de kan gjøre for seg. Men faktisk har du råd dersom du dropper litt “luksus” hver måned. Kanskje er det lunsjen fra kantina, eller det dyre internett-abonnementet som skal gi deg den beste dekningen. Kanskje noe annet. Jeg vil i hvert fall oppmuntre deg til å gjøre en forskjell der du kan! 🙂

 

Jeg har en lenke til Compassion i sidemenyen min, eller du kan klikker <HER> og få et fadderbarn allerede i dag!

4 kommentarer

4 thoughts on “For rik til å gi?

  1. Så utrolig snilt av dere! må være kjekt å vite at dere gjør en forskjell. Jeg kan dessverre ikke gjør det nå når jeg ikke har jobb, men i fremtiden vil jeg gjerne (:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *