50 spørsmål

Categories R Om meg

Spørsmål lånt fra bloggen Konatil

 

1. Hvor gammel er du?
24 år

2. Føler du deg ung eller gammel for alderen?
Kommer an på hvem jeg henger med og hva jeg gjør. Føler meg gammel når jeg strikker, og ung når jeg klatrer i trær. 

3. Hva ville du bli da du var liten?
Kunstner

4. Hvor mange søsken har du?
En lillebror.

5. Hvem har du vært sammen med minst to timer i dag?
Thomas. Jeg var syk i dag, og han kjøpte kvalme-chips til meg, og så en romantisk komedie sammen. En crappy dag ble dermed tusen hakk bedre. 

 

6. Hvor høy er du?
Litt for høy for høye hæler, noe som egentlig er like greit. 

7. Hvem ringte du sist?
Krabbemannen, for å bestille krabbeklør i går. Men han tok ikke telefonen. Den siste jeg pratet med var lillebror som kom for å grille på søndag. 

8. Hvem ringte deg sist?
Thomas. Han lurte på hva jeg drev med. 

9. Hva slags ringelyd har du på telefonen?
Helt standard, Iphone-lyd.

10. Hva stod det i den siste sms’en du mottok?
“Okei :)” (Den var fra lillebror som sa at det var greit at Thomas kom å hentet ham)

11. Hva liker du best – å ringe eller sende sms?

Misliker sterkt å skrive sms. Ringing er mye greiere, for da får man svar med en gang, og jeg slipper knotingen. Vanligvis er jeg effektiv i telefonen, utenom når jeg snakker med farmor. Hun kan jeg prate kjempelenge med! 

12. Hva er ditt favorittsted?
Ute i naturen, gjerne på en topptur med skog, og et bedagelig tempo som tillater mange pauser, og foto-stopper. 

13. Hvilket sted liker du minst?
Tannlegen. Det er det eneste stedet jeg opplever noe som ligner angst. Kaldsvette, hyperventilering og besvimelser har blitt ubehagelige bekjentskaper der på huset. 

14. Når så du moren din sist?
Søndag på møte i menigheten. 

15. Hva drikker du helst til frokost?
Nå i september kan jeg bare drikke vann, men ellers er det ferskpresset appelsinjuice. Jeg drikker det sjelden, men når jeg tar meg tiden, føler jeg meg som på hotell. 

16. Eier du dyrebare smykker?
Nei, ikke annet enn gifteringen tror jeg. 

17. Når snakket du sist med en fremmed?
Foreldremøtet på tirsdag i sist uke. Da hilste jeg på en del nye folk, og snakket for eksempel med en i fra Eritrea. Eller, nei! Jeg snakket jo med mannen vi kjøpte bilen av på lørdag. Tror det var siste gangen. 

18. Hva hører du på akkurat nå?
Thomas som tygger et eple. Det høres nokså saftig ut. 

19. Hva har du alltid i vesken?
Håndarbeid, eller en bok. I tillegg til lipsyl, munnspray, tyggis, kulepenner og masse annet rart som skaper kaos.

20. Er foreldrene dine gift eller skilt?
Skilt fra jeg var fem år.

21. Når står du opp i hverdagen?

Kl 06.00. Da har jeg to timer til jeg må ha syklet til jobb. Jeg liker å ha god tid til å våkne på morgenen. 

22. Når står du opp i helgene?

Kl. 08.00.

23. Sover du på en spesiell side?
Venstre, hver natt. 

24. Hva kan holde deg våken om natta?
Migrene, eller stressende situasjoner som første dag i praksis, første dag i ny jobb, eller kanskje dagen etter at en elev virkelig testet meg. Men det er lenge siden jeg har slitt med å sove nå. 

25. Hva var det siste du spiste?
Grønnkålsuppe. Fikk plutselig lyst til å prøve noe nytt, så da ble dette kveldsmaten i kveld. Var ganske godt, men Thomas gav den kun et misfornøyd blikk. 

26. Hva var det siste du drakk?
Vann da jeg så på film.

27. Har du noen gang vært forelsket?
Ja, men kun i Thomas, faktisk. Jeg blir ikke så lett forelsket, men kjærligheten er veldig sterk 🙂

28. Hvor mange steder har du bodd?
6 steder. Hos pappa til jeg var to, tre steder med mamma, og to steder etter at jeg ble gift; leiligheten og huset. Alle utenom det første er i den lille hjembygda. 

29. Hva har du nærmest deg nå som er rødt?
En bok om Øysteins Tegneblyant som jeg kjøpte fordi den var på halv pris, og fordi jeg tenkte at jeg kanskje kunne bruke den i undervisningen på skolen 😛

(Obs, der er det visst sjokoade også. Et nokså vanlig syn her i huset)

 

30. Fortell noe du aldri har fortalt mannen din?
Denne var vanskelig. Jeg tror ikke jeg har fortalt han om kaninen vår, Lion, som oppførte seg mer som en houdini. Han beit seg gjennom både netting og tregulv, og til slutt var kaninburet så ødelagt, at vi hadde han på verandaen en stund. Der trivdes han godt, og hoppet lykkelig inn i stua når døra var oppe. Det eneste problemet var at han var litt humørsjuk, og kunne finne på å knurre sint, før han bykset overraskende rett på foten eller hånda vår. Den kaninen var en blanding av søt og skummel. Av ondskapsfull gatekatt, og søt liten kattunge. Uansett må han ha vært oppdratt av katter.

31. Hva har du hatt av kjæledyr?
Fire kaniner (gråsvarten, lion, silke, og var det gråtass?), kampfisken Doffen, hunden Chessie, og en del katter. 

32. Når er Norge på sitt beste?
I mai! Irrgrønn bjørk og fargerike løkblomster er SÅ herlig etter en lang og kald vinter. 

33. Hva er drømmejobben din?
Den jeg har nå, bare pluss en god del mer erfaring, så jeg kan bli flinkere. 

34. Når var du i kirken sist?
Søndag i pinsemenigheten. I statskirka var jeg i barnedåp i vår.

35. Hvor drar du når du er trist?
Dit Thomas er, eller hvis han er på jobb, til mamma. 

36. Favorittfarge?
Grønn (og litt blå)

37. Hva var det siste du kjøpte?
På lørdag var vi på bytur og kjøpte bil. Jeg kjøpte også bomullsgarn, muffinsformer, slikkepinner, fargerike bokser og servietter på Søstrene Grene. 

38. Hvilken bok leste du sist?
Jeg leste Vampire Diaries nr. 7. Nå leser jeg Purpose driven youth ministry. Den er veldig bra, men tar litt tid. 

Bilderesultat for purpose driven youth ministry

BildKilde

39. Kan du bytte olje på bilen?
Nei. Men jeg kan sjekke det. Har også nylig lært meg å fyll på frostveske (vår vann-tank lekker)

40. Har du noen gang vært i kontakt med politiet?
Kun for å få nytt pass eller politiattest. 

41. Hva ønsker du deg mest akkurat nå?
En gratis jorden-rundt-reise med mannen min! Eller kanskje nytt kjøkken. Nei, jeg går for reisen. 

42. Har du tatoveringer?
Nei.

43. Hvilken øyenfarge har du?
Gråblå

44. Hvem er din favoritt på snap?

Sarvh. Ei god venninne som alltid lar snappene sine ose av kvalitet og moro. 

45. Hva gruer du deg til?

Tannlegen. Grøss.

46. Hva gleder du deg til?
Londontur i høstferien, LIFEgruppe neste uke, og nytt kjøkken i løpet av neste år (håper jeg!)

Grilling med LIFEgruppa i forrige uke 🙂

47. Hva var det siste du skriblet ned på et papir?
Planla dagen som lærer i morgen. En av tingene jeg skrev var “sjakk og leker.” Jeg har nemlig ansvar for noen poster på aktivitetsdag på skolen i morgen. 

48. Hva var det siste du grublet på?
Hvorfor føler jeg meg så sliten og småsyk hele tida? Er jeg i ferd med å bli utbrent, eller er det et virus jeg ikke blir helt kvitt? 

49. Hva er det siste du skal huske å gjøre i kveld før du legger deg?
Pusse tenner. Ellers var det å ta ut søpla, men det er gjort. Håper også å få gjort ferdig et strikkeprosjekt som har dradd ut leeenge. 

50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med dette innlegget?
Strikke, og prøve å overtale mannen til å vaske opp. (Hei! Jeg gjorde det i hele sist uke!)

 

4 kommentarer

4 thoughts on “50 spørsmål

  1. Kjempe flott, Ingrid. Du høres ut som en veldig varm og koselig person. Du og jeg har masse felles, selvom du er mye yngre enn meg. Skjønner godt du har masse å glede deg til framover. Med Londontur i høstferien og mye mye mer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *