Final Harvest

Categories C Hus, hjem og hage

 

Nå har jeg høstet inn siste rest av poteter i hagen. Den lille åkerlappen jeg gravde i vår, har forsynt meg med poteter i hele sommer fra juli til nå (men det skal sies at vi ikke spiser kjempemye potet). Nå begynte potetplantene å visne, så jeg gravde opp resten i dag, og det var mye mer enn forventet! Jeg fikk faktisk en hel bærepose full! Antagelig har vi poteter til langt utpå høsten nå! Neste år skal jeg utvide og ha enda mer, men jeg sier meg fornøyd med årets avling 🙂

 

Når jeg først var i gang med innhøstingen, plukket jeg også noen gulrøtter, rødbeter, og reddiker. Ble ikke så mange rødbeter i år, men skal bruke de to jeg har til et eller annet godt. Reddikene er gode å spise som de er, eller fine å ha i salater. 

Hunden er min trofaste følgesvenn i hagen. Hun legger seg under nærmeste busk, og holder meg villig med selskap.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Final Harvest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *