Jeg kjente det på lufta, at noe var forandret. Selv om sola enda skinte, og bladene enda var grønne, så var det et friskere, kaldere drag i lufta som vitnet om at den første høstmåneden er i gang. 

 

Jeg har alltid tenkt at sommeren er den beste årstiden, helt i fra jeg var liten. Jeg elsker å gå i kjole. Jeg elsker varme, lange kvelder, mye ferie, og å svømme ute. Men nå ser jeg mer og mer fordelene med andre årstider også. Og jeg ser de negative tingene med sommeren; som ikke alltid er så god og varm, som er full av stikkende og bitende insekter, samt rennende nese på grunn av pollenallergi. 

 

Nå begynner jeg faktisk å se litt fram til høsten med de nydelige fargene, den lovlige “innekosen,” høstferien som skal tilbringes i London, julegaver som skal planlegges omstendelig (jeg startet i begynnelsen av august med de første), kakao, tepper, stearinlys, te, og koselige hobbykvelder med venner. Forhåpentligvis kommer strikkelysten tilbake snart også, så jeg kan få produsert noe!

I kveld er jeg alene, siden mannen jobber skift annenhver uke, og jeg koser meg med peppermynte-te. Jeg er med på en utfordring som handler om å kun drikke vann i september (men vann med frukt, eller te uten sukker er lov). Så får jeg et lite skritt i sunnere retning også (for der er jeg helt på bærtur, for å si det sånn). I hvert fall er peppermynte-te en av de få typene jeg klarer å drikke uten sukker.

Jeg kjenner at jeg går litt på reservekrefter for tiden, så jeg håper at jeg får slappet av skikkelig denne helga. Nå er det fire uker siden jeg har hatt jobbefri helg. Det blir deilig. Foreløbig plan er kino, ungdomsmøte og søndagsmøte. Så det er enda ganske mye “fri.” Eneste er at Thomas synes dette var den perfekte helga for en Ullared-tur (bare sånn for å slappe av, liksom!) Haha, tror nok jeg må trumfe igjennom en fornuftig respons på den planen. Sorry, Thomas…

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Høstluft

  1. Hei Ingrid, koselig innlegg. Oser av høst og varme. Håper du får slappet godt av til helgen da. Ikke så gøy å være fri for energi. Ikke mange uker igjen til høstferien heller. Gleder meg til den.

  2. Kjekt med høst også. Det er da naturen er på sitt fineste spør du meg. Også er det ekstra koselig å sitte inne om kvelden, under et teppe med te/kakao 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *