En lang dag med en god slutt

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Dagen i dag begynte litt sånn uggent, med at jeg våknet veldig trøtt. Fikk en opptur da jeg hadde dagens bibel-lese-stund (Rom 3=Good stuff!!). Nedtur: det pøsregnet da jeg syklet til skolen. Opptur: Jeg fikk brukt regntøyet jeg har sydd selv. Nedtur: etter tredje time (selv om elevene oppførte seg eksemplarisk) kjente jeg meg ikke helt god igjen. Opptur: tok en liten Ibux, og så kom kreftene tilbake, og jeg fikk gjennomført skoledagen, laget alle individuelle lekseplaner for neste uke, og planlagt undervisningen på mandag. Så var det rett til neste jobb – i planteskolen som mamma eier! Nedtur: regn igjen.

 

Da butikken stengte, gikk jeg over i kjøkkentjeneste! Mamma skulle lage middag til 14 gjester, og hun hadde nok med rydding, pådekking, og organisering, mens jeg laget stekt ris i fire omganger, og et par boller med salat innimellom. 

Nå er jeg hjemme igjen, maten ble ferdig i god tid, og jeg er fornøyd, men sliten. Har såvidt klart å holde migrenen på avstand (den truet med å bryte ut i skiftet mellom de to jobbene). Nå spiser vi Nachos, og setter på en film, så jeg må rett og slett fly: her skal de første to helge-timene nytes før sengetid (Vi skal begge jobbe i morgen også -.-)

Hvordan er din helg?

5 kommentarer

5 thoughts on “En lang dag med en god slutt

  1. Henriette Celin: haha, filmen ble det visst ikke noe av 😛 Vi la oss begge tidlig i stedet, og det var ganske herlig å våkne før alarmen i dag (for min del i hvert fall.. da Thomas sin ringte i femtida var jeg ikke bevisst ett sekund)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *