Vampire diaries 5-7

Categories H bok

 

Boktittel: Vampire Diaries (Shadow souls, nightfall, midnight) Dette er bok 5-7 (av 13) i Vampire-diaries-serien. 

 

Forfatter: L. J. Smith

 

Innhold: Elena og vennene har overlevd mye, men står snart overfor fiender som er mektigere og ondere enn de kunne ha forestilt seg. De mystiske, magiske revene Kitsune har inntatt byen, og vil ikke gi seg før Fells Church ligger i ruiner.

 

Min mening: Jeg skrev i forrige innlegg at jeg ble skuffet av de fire første bøkene. Men siden jeg allerede hadde kjøpt de neste, måtte jeg gi dem en sjans. Jeg kan ikke si annet enn at de fengte meg til en viss grad. Men det er mange småting som jeg irriterer meg over. For eksempel hvorfor Elena (som begynner å bli litt mer likandes etterhvert) aldri så mye som tenker på lillesøsteren og tanten sin. Hun har liksom bare helt forlatt og glemt dem. Det er også veldig mange av de “overnaturlige tingene” som ikke forklares skikkelig, og det virker derfor som om det ikke er noen skikkelige regler, eller som om forfatter ikke vet helt hva hun vil, og bare finner på en “ny magi” som fikser alt. (som de “magiske vingene” som bare beleilig dukker opp akkurat når det trenges)

 

Terningkast: 3.  Greit nok, men ikke det beste jeg har lest verken av fantasy eller vampyrer. Ulogisk og fremdeles (etter syv bøker!) litt svake, uklare karakterer. 

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 34, 35 og 36.  (Woho, jeg er før skjema!)

4 kommentarer

4 thoughts on “Vampire diaries 5-7

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *