Tilbake til nåtiden

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå har jeg blogget kjempemye tilbake-i-tid om alt som har skjedd, men nå som jeg har vært hjemme en stund, blir det færre bilder, og færre spesielle ting som skjer, så nå har jeg endelig kommet (nesten) tilbake til nåtiden i bloggingen min. 

Den siste uken har vært første uka på jobb. Det var mer slitsomt enn forventet, men samtidig kjekkere enn forventet. De to første dagene (som var planleggingsdager) fikk jeg migrene-anfall – så var nokså ubrukelig på kvelden. Men så gikk det seg litt mer til før elevene dukket opp (heldigvis) og jeg kjenner at det var godt å ha kommet i gang igjen også. Man trenger noen faste rutiner. Og det var utrolig koselig å se elevene mine igjen etter ferien! 

 

Utenom å jobbe (noe jeg faktisk gjør i helga også, nå de tre neste helgene :/), så får jeg også tid til mye lesing, og en del organiserings-arbeid. Nå starter vi snart opp med to LIFEgrupper, og jeg har planlagt og booket talere for nesten hele halvårets ungdomsmøter. Jeg har fått en god rutine på bibel-lesing, og jeg får truffet en del venninner, men ser at jeg har for lite tid til trening (ikke-eksisterende) og tur med hunden (grenser til dyremishandling). Man må liksom prioritere; det er umulig å klare alt på en gang!

Annenhver uke nå jobber Thomas kveldsskift (takker enda Gud for at han fikk en jobb!!) så da får jeg kveldene alene. Det føles litt ensomt, men det er samtidig en god anledning til å være sammen med jente-venner. Så i stedet for å tenke at det er dumt, skal jeg nyte tiden alene, og nyte enda mer fredagen sammen (hvor han har helt fri i skift-uka!) 

Da lurer jeg på hva som er dine prioriteringer for tida. Vil du trene to ganger i uka, eller er det kanskje om å gjøre å være med kjæresten hver torsdag? Hvordan passer du på at du får gjort noe av det du har lyst til?

5 kommentarer

5 thoughts on “Tilbake til nåtiden

  1. Hei, så bra det ordnet seg med jobb. Ikke så kjekt å gå arbeidsledig, og bedre for selvfølelsen å være til nytte. Du finner nok på mye fint når han jobber, og vil finne glede i det også. Tenker du har rett innstilling 🙂 Koselig å høre du koser deg med elevene dine 🙂

  2. Karoe: Jo, det har bare ikke blitt i det siste, på grunn av alle de andre tingene (utallige planleggingsmøter, jobber over 100% (hver dag utenom to søndager de neste tre ukene). I tillegg er jeg for eksempel med i tre lifegrupper, og pusser opp huset, så det er mye som stjeler tiden….:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *