Molte-tur

Categories E Natur og Turer

En koselig tradisjon når jeg er på østlandet, er å bli med på molte-plukking. Så når jeg fikk sjansen til å bli med bestemor og pappa, takket jeg ja til tross for at jeg hadde en begynnende migrene i bakhodet. 

Jeg plukket ivrig i begynnelsen, og jo lenger ned i terrenget vi kom, jo flere molter var modne. Men så begynte myra å bli litt vel våt. Og det drysset et tynt, men vedvarende lag med duskregn nedover oss som sakte, men sikkert gjorde meg gjennomvåt. Skoene var fulle av vann, og hvert skritt ble tyngre enn det forrige. Det endte med at den yngste (og sprekeste) av oss, tuslet slukøret opp mot hytta, og sloknet på sofaen. Jeg var bare glad (og heldig) som fant hytta med min forferdelige retningssans….


Uansett, så klarte vi i hvert fall å rake sammen omtrent 5 kilo. Kanskje ikke helt takket være min innsats, men jeg klarte da å fylle et spann (nesten halvveis :P) 

Andre som har plukket Molte i sommer?
Her hjemme er det ikke mye å finne, så jeg gjør det kun når jeg er på sommerferie hos pappa…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *